donderdag 27 juni 2013

orde ?!?

Dat kan ik toch echt niet geloven. De Gelderlander meldt dat burgemeester Pauline  Krikke bij haar afscheid door de koning is onderscheiden met het ridderschap in de orde van Oranje-Nassau.  Wat is hier aan de hand?

Laat ik uitleggen dat we in mijn eigen familie - ik tel mijn schoonfamilie voor het gemak even mee - alleen al drie van dergelijke ridders hadden. En heus niet dat we allemaal na het wethouderschap van Amsterdam ook nog eens burgemeester geweest zijn. Je krijgt dat al voor minder, bedoel ik maar.

Nou kan het natuurlijk zijn dat de krant morgen met een verontschuldiging komt. Dat ze eigenlijk de orde van de Nederlandse Leeuw hadden bedoeld, maar even in de war waren geweest. Als dat niet het geval blijkt, is de situatie natuurlijk ernstiger. Dan heeft het de nieuwe koning behaagd maar eens te devalueren. Nu wij allemaal aan het inleveren zijn en stapjes terug moeten doen, haalt hij ook de glans van de decoraties af. Hij zal toch wel weten dat het bij het leidinggeven gaat om het kunnen handhaven van de orde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten