maandag 3 juni 2013

fleurige toekomst


Bij de Belgen is het hoge woord er allang uit. Zij stoppen met de Fyra. De hogesnelheidstrein van Italiaanse makelij is ondeugdelijk en ronduit gevaarlijk. Gewoon een miskoop, geen redden aan. Vandaag meldt de Telegraaf dat wij Nederlanders ook hebben besloten dat de stekker er uit gaat. Nou snapt iedereen dat er geen andere uitkomst mogelijk is. Maar zelfs nu nog zwijgt de NS. Hoogst onwaarachtig.

Informatiezender Radio 1 had een afspraak voor commentaar die vanmorgen werd afgezegd. Terwijl er juist nog een tweede zeker zo interessant onderwerp bij was gekomen. De directeur stapt op. Pas na lang soebatten kwam er een woordvoerder aan de lijn. Helemaal afgericht. Hij wou nog wel bevestigen dat de directeur vertrekt. Maar een verband met de Fyra moest niet gelegd worden. De man was gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. Tot vijf keer toe herhaalde hij zijn riedel, hoorbaar een papiertje voorlezend. De nieuwe directeur, en daar is de NS erg blij mee, komt over van de Bloemenveiling Flora.: 

Ze hebben daar de gewoonte kriskras door mekaar te sjezen met hun veilingkarren, zonder dat er een centimeter rails voor nodig is. Zulke deskundigheid lijkt me een aanwinst. De vorige directeur was nog zelf opgeleid als machinist en wil/moet naar een andere uitdaging. Hopelijk beseft de nieuwe man wel dat de passagiers een pesthekel hebben aan de perronboodschap: "de trein naar Waaruheenmoet arriveert over enkele ogenblikken op spoor 14", vooral als dat perron vier trappen verderop ligt. Dat zo'n trein in werkelijkheid een kwartiertje verlaat is, hebben ze heus wel door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten