woensdag 11 september 2013

toets één

Dat valt niet mee. na veertig jaar je lidmaatschap van de PvdA opzeggen. Maar zou het gelukt zijn?

Vrijdag, zodra ik hoorde dat de socialen alwéér heil waren gaan zien in het besteden van vier miljard voor de lobby van het vliegtuigtuig en dat bij gelijktijdige bezuiniging van eenzelfde bedrag op wel nuttige zaken, was voor mij de maat vol. Ik ging afscheid nemen, ik ging dit niet pikken. Ik belde het hoofdkwartier en toetste gehoorzaam de één van de ledenadministratie zoals werd aanbevolen door het antwoordapparaat..

Na een passende wachttijd waarin niet werd opgenomen, en ik al begon aan te nemen dat dat kwam door de regen aan opzeggingen, kreeg ik te horen dat ik zou worden doorverbonden met de receptie. Die was wel bezet door een mens, maar die/dat was niet geïnteresseerd in mijn opzegging. Toets één was er op vrijdag nooit. Maandag moest ik maar terugbellen. Het gaat me om de JSF, gaf ik er ter overdenking in het weekend voor de zekerheid nog maar even bij.

Maandag kapte de ledenadministratie alle contact af. Opzeggingen alleen per brief of email. Handig genoeg vallen daarna op de website voor kokendhete ex-leden geen aanknopingspunten voor enig emailcontact te vinden. In arren moede besloot ik dan maar de voorzitter te emailen, met een zelfgemaakte copie-conform aan de ledenadministratie. De voorzitter stuurde  prompt een email terug. Even was ik onder de indruk. Tot ik zag dat hij "niet op kantoor" was. De out-of-office-email beloofde plechtig zo snel mogelijk  antwoord, maar verwees me alvast naar de ledenadministratie. (email wel gelezen, maar niet heel erg zorgvuldig.)

Hoe dit gaat aflopen? Weer zal de fractie het land in gaan en zijn uitleg-bijeenkomsten belegd. Zelfde recept als met de illegale asielzoekers. Ook al zo teleurstellend afgelopen, ondanks congresuitspraken. Sorry maar uitleg is aan mij niet meer besteed. In de peilingen staat de PvdA nu op elf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten