woensdag 4 september 2013

bezorgd

Een krantenjongen die de moeite neemt onze burcht te beklimmen zou geprezen moeten worden, maar gaat op zijn lazer krijgen. Wij willen geen Telegraaf!

Gisteren was het nog goed gegaan, en was hij met de Gelderlander naar boven gekomen. Zulke service was ons bij verrassing te beurt gevallen in het winterseizoen, toen de vorstfooi al was uitgereikt en kennelijk bevredigend hoog was uitgevallen, maar het ijzelige weer nog maar niet wilde wijken. Dan zijn ze hier zorgzaam voor hun bejaarden. Nu willen wij juist de krantenjongens sparen, dus was de terugkeer van deze extra bewerkelijke manier van bezorgen aanleiding acuut de snoeischaar ter hand te nemen. Een nieuwe bezorger? Maar dat de bus nu weer beter zichtbaar is, heeft dus niet geholpen.

De klantenservice meldt dat de Gelderlander het net zo vervelend vindt als wij, dat het is misgegaan. We hadden het zelf kunnen bedenken, en dat hadden we natuurlijk ook allang gedaan, maar de twee kranten delen dezelfde bezorger en "die heeft de verkeerde tas meegenomen". legde de klantenserveerster uit. Voor het eerst in onze jarenlange ervaring met verkeerd bezorgde kranten wordt hardop toegegeven dat die samenwerking onder concurrenten er wel degelijk is.

Verstandig natuurlijk. Maar zij moet ons teleurstellen: de krant gaat de krant verrekenen, die van vandaag lopen we definitief mis. Sinds 1 september heeft de Gelderlander de nabezorgers eruit gegooid. "Bent u bekend met internet?" Onze afdeling automatisering neemt het telefoongesprek over en de digitale aanwijzingen op. "Maar wij prefereren papier!" zeggen wij er uit voorzorg nog even bij. Of "Kapier", zoals sommige mensen zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten