vrijdag 19 april 2013

lijn dood, jezus leeft

Vandaag in Zeeland even de meidoorn geïnspecteerd. De eerste bloesem zit er aan, we zijn gerustgesteld. De natuur gelooft er weer in. Om voor de wereld buiten Walcheren toch bereikbaar te zijn hadden we de telefoon doorgeschakeld. Het verwachte telefoontje was kristalhelder.

Vlak voor Kerst was dat wel anders. We waren toen in eigen huis een complete week uit de lucht doordat de internetprovider een nieuw modem aan ons had gesleten. Onze vaste lijn was dood, want we hadden bezworen dat die vooral niet dood mocht.

Bellen, met mobiel kon dat nog wel. Afspraak met monteur. Afspraak wordt verzet. Vlak voor afgesproken tijdstip: vertraging, monteur komt pas over een paar uur. Belt dan dat hij nu naar ons toe komt, en noemt dan het adres van de woning die drie jaar eerder door ons verlaten was. In later stadium hoeft de monteur juist niet op huisbezoek, maar moet hij een centrale in. Die niet van KPN is, maar van de provider dus hij kan bij nader inzien helaas niets voor ons doen. Bovendien is het toevallig net weekend geworden.

Email naar de provider. Die wordt prompt beantwoord


"Bedankt voor uw e-mail bericht. Vervelend te lezen dat u problemen heeft met vaste telefonie. U heeft begrepen dat het probleem ligt in onze centrale. Wij hebben eigen wijkcentrales, u bent dus onjuist geïnformeerd hierover. Wij kunnen ook geen meldingen maken van problemen met diensten (Vaste Telefonie) die wij niet leveren. KPN dient de telefoonlijn zelf te herstellen indien deze niet meer functioneert na een uitgevoerde update in de centrale. Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag, Met vriendelijke groet,"

schreef de helpdesk.
Een nieuwe email kon niet lang daarna de deur uit:

"Dank voor uw reactie. Niet dat die de raadselen ophief. KPN had het over uw centrale waar zij niet in mogen, u over hun centrale waar u niet bevoegd bent. Het probleem is inmiddels echter wel verholpen. God moet dus wel bestaan, nu jullie er geen van tweeën aan hebben kunnen bijdragen.
Jezus, bedankt, om met Hans Teeuwen te spreken.
Met cynische groet,"


De helpdesk liet ook snel weer van zich horen:

Geachte heer/mevrouw
Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw frustratie. Een schakelfout in onze wijkcentrale kan het probleem echter niet geweest zijn. Hoe dan ook, fijn dat het nu weer werkt. Ik vermoed dat KPN het heeft opgelost. Al kan het zijn dat God of Jezus er een hand in had. Dat is echter moeilijk vast te stellen.
Mocht u nog aanvullende vragen hebben vernemen wij dit graag van u. "


We hebben de helpdesk fijne kerstdagen gewenst, er zat niets anders op.
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten