maandag 3 maart 2014

gerommel

Het zal trouwe lezers zijn opgevallen: nieuwe foto's krijg ik niet meer opgeladen. Is mijn limiet bereikt of hapert mijn hardware? Op geen enkele wijze wordt me dat duidelijker. Het scheelt wel de helft van de pret van het maken en het lezen van een blog. Excuses!


Anders had ik het vandaag bijvoorbeeld kunnen hebben over de luisteraars die oordelen over de situatie in de Krim. Terwijl hier in huis bestudeerd wordt welke absurditeiten en onberekenbare ego's de Eerste Wereldoorlog hebben veroorzaakt, hoor ik gespierde taal op de radio. Of juist angstige waarschuwingen. We hebben Poetin al zo getergd met dat ethische gedoe in het Nederland-Rusland-jaar, en daarna dat gezeur over de mensen- en meer in het bijzonder de homorechten tijdens de Olympische Winterspelen. Europa kan zich nu maar beter gedeisd houden nu Poetins troepen GeorgiĆ« zijn binnengemarcheerd. Anders komt er geheid gedonder van en dat is niet goed voor onze economische belangen en de olie-toevoer.


Opeens zijn we weer helemaal terug in Koude Oorlogssfeer, en herbeleven we een soort Cubacrisis. Ik ben blij dat de Amerikanen Obama hebben, en wij Timmermans. Beiden lijken mij geen heethoofden. Maar schrijf de nucleaire top in Den Haag maar af, Timmermans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten