woensdag 5 maart 2014

beschuldigd


Gelukkig is het mijn linkerarm, waarmee ik de "Martien" langs de deuren in Presikhaaf gezeuld heb. Hij ligt nu uit te rusten op de leuning van de stoel waarin ik tik. Radio, krant en Nu.nl hebben me net bijgepraat over het proces tegen de hoogste justitieambtenaar. Erg in de mode: seks met kinderen.


Terwijl de televisie ons sinds gisteravond vermaakt met de nieuwe variant op Boer zoekt Vrouw, we schijnen behoefte te hebben aan "Ongeklede Man Zoekt Ontblote Vrouw", staan volkslegers op om homo's uit hun huizen te verdrijven en afgestrafte zwembadinstructeurs een woning te misgunnen. Geen wonder dat dan ook ambtenaren voor de rechter worden gedaagd, mede dankzij de grootverdiener Poot die nog een rekening te vereffenen heeft met justitie.


Ook na de eerste getuigenis lijkt de zaak nog flinterdun. Gerommel tegen betaling op de achterbank van de dienstauto, volgens de toenmalige jongen die nu zegt soms last te hebben van een haperend geheugen. En de volgende beschuldigingen komen van een ex-rechercheur, die er meteen nog drie officieren van justitie bijhaalt die ook in het complot zouden zitten.


Eén van die drie ken ik toevallig, en dat treft niet. Eerder nog zou ik het geloven als de getuige dan Teeven had genoemd, die alleen onkreukbaar is omdat hij van teflon gemaakt is. De man die het "zuur" noemt dat hij asielzoekende kinderen niet mag terugsturen, en het "zoet" wil binnenhalen van het criminaliseren van illegalen en de hulpverlening daaraan. Vandalen moeten betalen,  zeg ik altijd maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten