donderdag 6 maart 2014

angstbeelden

Dat is toch ook weer schrikken. Een e-mailtje van de provider, dat ik niets hoef te doen. Maar het modem dat ik van ze had gekregen is "kwetsbaar". Vannacht gaan ze dat repareren, zeggen ze.


Als iemand geen behoefte heeft aan een onkwetsbaar modem moet er wél door die iemand ingegrepen worden. Maar dan moet die iemand het zelf oplossen. Ook geen pretje. Maar ik vind het angstaanjagend dat zo'n provider, gewoon op afstand, de software in onze modems kan aanpassen. Zo'n ding heet toch niet voor niets hardware?! Terwijl ik lekker slaap rommelen ze in mijn apparaat. Maar wie garandeert dat het hier gaat om meer beveiliging, in plaats van om een geraffineerde inbraak? Internetveiligheid is een utopie, dat besef ik weer eens terdege.


En kunnen ze vannacht dan meteen het opladen van foto's weer mogelijk maken? De hulptroepen rondom mij hebben vastgesteld dat dat opladen vanaf een andere computer nog wel lukt. Dus dan zal het de NSA zijn, die een onruststoker wil dwarsbomen. Nu Poetin de wereldvrede bedreigt is dat wel zo verstandig, natuurlijk.  


De eerste citroenvlinder danst voor het raam. Het eerste kievietsei is in Gelderland gevonden. Zondag 18 graden. Ook allemaal angstaanjagend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten