zondag 19 januari 2014

stadiongebruik

In voetbalstadion de Arena was ik al eens geweest omdat prinses Margriet, altijd actief voor het Rode Kruis, een nieuwe regionale rampenunit kon weggeven aan de verzamelde hulpdiesten. Ik nam me voor nooit naar Ajax te gaan kijken. Vooral omdat de metro-terug tussen stadion en station opeens bleek te zijn uitgevallen.

In Arnhem doet onze voetbalclub Vitesse het tegenwoordig zeker zo goed als die Amsterdammers. Ze hebben óók een multifunctioneel stadion. Concerti in Rosso zijn vermaard, en als Anouk niet kan optreden omdat ze haar stem kwijt is, is dat nieuws omdat er dan en paar ton op toegelegd moet worden.

Dit weekend is het veld omgetoverd in een mega-rommelmarkt. Voor 4.50 euro mag je naar binnen, en je kunt je ook nog laten afstempelen als je tussendoor nog even naar buiten wilt. Met veroverde buit bijvoorbeeld waar je alvast even vanaf wilt. En dan weer terug voor de rest. Alles ligt er. Zo te zien zijn er ook dit jaar weer heel wat vaders en moeders, oma's en opa's heengegaan. De kinderen willen de oude zooi niet meer hebben, maar misschien brengt het nog wat op.


Natuurlijk zijn er ook de meer beroepsmatige kraamhuurders, die opgekochte voorraden aardewerk, porselein, glas en koperwerk als antiek proberen te slijten. Het valt me toch al op dat er veel te koop is van wat eerst hoge mode was, en daarna verafschuwd werd. Nu in "retro" weer heel gewild. Ook je verzameling oude zeepsopjes en brillopads kan je hier nog
ruimschoots aanvullen. "Spic and Span" heb ik nog op de markt zien komen en is hier in originele en nooit aangebroken verpakking antiquarisch te verkrijgen. Er wordt met me gespot als ik daar op wijs. "Je bent ook nog helemaal niet oud!'

Maar ook hier mag ik weer geen balkontafeltje weghalen. Nou ja, vooruit ook maar, het is nog winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten