woensdag 22 januari 2014

dank voor bank

Tiktijd heeft zomaar drie mannen toegevoegd gekregen. ING was zo gul. De drie vormen Knorrie's Eigen Personal Banking Team. Alsof ze dat nodig had!

De voormalige Postbank heeft een Accountmanager, een Kantooradviseur en een Personal Banker vrijgemaakt om Knorrie terzijde te staan bij het beheren van de kapitalen die ze met Tiktijd binnenharkt.

Vooral de suggestie dat de dienstverlening nu drie nieuwe gezichten krijgt, bij wie ik terecht
kan met de vraag of ik wel voldoende rente vang, intrigeert. We hadden net van een medewerker die twintig jaar zijn beste krachten had gegeven aan de voorloper, de (Rijks-)Post(spaar)bank, gehoord wat er gebeurde toen ING het zaakje kwam overnemen.


geld gestoken in betrouwbare bank
Het nieuwe management kwam het staatsbedrijf ontmantelen en commerciële vernieuwing brengen. De "dakpanrente" werd het nieuwe concept. Gedaan was het met stabiele betrouwbare rentevergoedingen. Rentes op bestaande spaarrekeningen werden steeds verder verlaagd, inleggers moesten zelf maar in de gaten krijgen dat er al lang weer nieuwe spaarproducten waren geïntroduceerd met aanlokkelijke hogere rentepercentages, die dan op hun beurt in de loop van de tijd wegsmolten. Steeds lager, de dakpanrente dus.

Per gelijke post kreeg ik dan ook het bericht dat op mijn "comfortspaarrekening" vorig jaar een bedrag van drie euro en vierenveertig cent aan rente was opgebouwd. Ik heb een speciaal telefoonnummer gekregen om te kunnen vernemen hoe ik al dat geld het beste kan beleggen. Of dat ik er mijn hypotheek maar beter mee kan aflossen.

Ik denk dat ik het maar het beste achter de hand kan houden voor de Belastingdienst, die toch al zo slecht bereikbaar schijnt te zijn dat je minstens vijftig keer moet bellen. Vier procent rendement veronderstellen ze daar; de werkelijkheid was 1,25 procent. Dank u, dank u, dank u, fijne ING. Hans, Nico en Jan-Hendrik worden ook bedankt. In die andere betekenis des woords.
vanzelfsprekend is ook deze bank in zwart verkrijgbaar






Geen opmerkingen:

Een reactie posten