zaterdag 14 december 2013

veilig thuis

Eigenlijk zou ik nu op pad moeten zijn, om data te vergaren voor het Centraal Bureau voor de Statistiek en Rijkswaterstaat. De diensten willen weten wat ik vandaag uitspook, en ik word geacht te melden of en dan hoe ik me verplaats. Uw opgave graag op internet.

De gemeente Arnhem neemt te zelfder tijd afscheid van haar inwoners die geen internet hebben. Tot nog toe verschenen de mededellingen over bouwaanvragen, verkeersbesluiten en vergaderingen in het weekblad. Maar vanwege bezuinigingen is de advertentieruimte opgezegd. Wie bij wil blijven moet voortaan maar de website volgen. Of naar het stadhuis komen. Vroeger kon je daar zonder afspraak binnenlopen, nu moet je je komst van tevoren aanmelden. dat dan weer wel. 
 
In "mijn" tijd, zal ik maar zeggen, was elke gemeente verplicht te adverteren in het periodiek dat kon bogen op de grootste verspreiding onder de gemeentenaren. Zodat er een zo groot mogelijke kans was dat van nieuwe plannen en besluiten kennis genomen kon worden. De rechter hield daar rekening mee, als burgers klaagden dat ze nergens van wisten. Nu word je geacht een eigen communicatiemiddel aan te schaffen en een provider te zoeken. Je telt anders niet meer mee.

Alweer een aderlating voor de gedrukte media. Het waren al de gratis huis-aan-huisblaadjes geworden, die de advertentie-inkomsten wegkaapten bij de regiokranten toen die steeds meer abonnees kwijtraakten. Nu verliezen ook zij deze bron van inkomsten. De ontlezing is weer een handje geholpen, de afstand tussen bestuur en bestuurde vergroot.

Wij denken dat de spionerende overheid alles al weet, maar het Onderzoek Verplaatsingen in Nederland schijnt nodig te zijn om te bezien of er wat verbeterd kan worden "aan verkeers- en vervoerssituaties".

'LIEF CBS, in Arnhem is het 100 % veilig voor rolstoelers en kinderwagenduwers. Zij  kunnen de stoep namelijk never nooit af. Geparkeerde suto's zorgen voor totale bescherming."
Ook de middelste auto is leeg, wel te verstaan.


Waarom wij vermoeid moeten worden met extra onderzoek is onduidelijk. Had ons gewoon naar onze mening gevraagd, die is duidelijk genoeg. Ik denk dat ik vandaag maar eens thuis blijf.

En nu me dat gelukt is en ik de onderzoeksvragen beantwoord heb. kan ik u melden dat CBS en Rijkswaterstaat een brandende belangstelling hadden voor het aantal auto's (1) en fietsen (7 in diverse stadia van aftakeling) onder onze hoede. Wij zijn benieuwd welke conclusies voor de verkeers- en vervoerssituatie zij daaruit, ongetwijfeld na een diepgaande analyse die zeker nog enige maanden zal vergen, zullen trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten