vrijdag 27 juni 2014

klein is fijn

Wat leer ik weer veel vanmorgen. Nederlandse vrouwen kopen steeds hogere hakken.. Wie zou daar niet eens even over willen nadenken? 

Al sinds de gymles weet ik, dat gebrek aan lengte maakt dat je (bijna) voorop moet in de rij. Als eerste over de bok, over het paard of van de springplank. Extra moeilijk, niet alleen naar verhouding, maar ook omdat niemand het nog had voorgedaan. Je moest dus durven, en een strategie bedenken. En als het mislukte leerde je ook nog omgaan met afgaan. Werkelijk ideale levenslessen, waar ik later nog veel aan gehad heb. "Klein" heb ik me daardoor nooit gevoeld, al ben ik het.

Maar vrouwen leggen zich daar tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk bij neer. Door buiten de deur de hele dag op hun tenen te lopen veinzen ze een lichaamslengte te hebben die rechtvaardigt dat ze zich wat langere partners kunnen veroorloven zonder er uit te zien als Klein Duimpje en de Reus. 


Hoe hoger de hak, hoe wiebeliger het resultaat, en hoe meer putjes in het parket. Rampzalig voor de voeten, dat ook nog. Maar een zelfvertrouwen dat je er van krijgt! En anders is het wel goed voor de omzet van Zalando, want zulke hakken breken uiteraard ook nog eens veel gemakkelijker af, als de steeltjes wegzakken in trottoir of brandtrap.

Maar er was gelukkig ook nog goed nieuws vanmorgen voor mij als vrouw op leeftijd. De site die alles voor ons bijhoudt kon nu weer melden dat oude moeders ouder worden.  Toch ook goed om te weten. Al denk ik zelf wel, dat ook oude mensen zonder kinderen een grote kans hebben ouder te worden. Ach ja, de wetenschap, die wil wat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten