donderdag 16 oktober 2014

geen spoor


Over drones boven Arnhem had ik het hier al eens gehad. De eerste die ik met eigen ogen  heb zien vliegen is ook alweer van een tijdje geleden. Het ding vloog boven de entree van de dierentuin, maar hield 


er al snel mee op. Laten we hopen dat het gevaar voor het publiek de.doorslaggevende reden was er maar mee te stoppen.

Gisteren zagen we een winkel vol met die krengen. Dat kwam zo: we gingen ons na de griepprik verpozen in Oosterbeek en daar wilde ik het boek over Planken Wambuis uit de boekwinkel halen, dat een van de genomineerde natuurboeken is voor de Jan Wolkersprijs die komend weekeinde in Naturalis gaat worden uitgereikt. Mijn man drong. verrassend kwiek voor zijn leeftijd, voor bij de kassa, en rekende (wie had dat kunnen denken) een treinentijdschrift af. Ik geloof dat hij zich wilde verlustigen aan plaatjes van een nieuwe geel-blauwe testtrein ter vervanging van de Fyra, die hij net in het echt had zien rijden. Met als bonus ook nog overtuigende foto's van een loc die "het  varkenssnuitje" schijnt te heten of zoiets.

"Bent u geïnteresseerd in modelbouw of de echte treinen?" vroeg de mevrouw met wie hij afrekende benieuwd.  En voor ik het wist  had mijn man het adres op zak van de megagrote winkel vol modelbouw, gedreven door haar zwager en te vinden in Elst, op het industrietterein. Modelbouw in alle soorten en maten vulde het pand. Auto;s, vliegtuigen, onderzeeërs, de Karel Doorman, middeleeuwse oorlogsschepen onder volle tuigage, of als je dat allemaal niet wilde, alles voor het boerenleven. En anders wel alle verfijnde gereedschap om zelf aan de slag te gaan om iets moois op schaal te maken. Maar, gelukkig, NIETS, maar dan ook NIETS, op het gebied van spoorwegen. Ja, acht keer per jaar doet de winkel mee aan de treinenbeurs in Houten. Daar is mijn spoorfanaat .gelukkig ook vaak te vinden. (Dan heb ik een vrije dag.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten