maandag 6 oktober 2014

afgedankte koffie

Gelukt! Alle punten van Douwe Egberts ingewisseld nog voor ik daarvoor naar de Blokker had gemoeten. Nog even een fotootje van het zelfs op deze miezerige maandagmiddag nog redelijk bezette terras. 


Afscheid van alweer zo'n familiebedrijf dat in de handen van buitenlandse beleggers is gevallen en daarmee de voeling met de eigen klanten is kwijtgeraakt. Een straat verderop heeft Primark, voorheen De Bijenkorf, net de deuren geopend en is ook de sfeer van dat boegbeeld harteloos verkwanseld. De middenstand verschraalt.

Blokker huist hier in een pand waarvoor je naar de kelder moet. Vanuit hun bedrijfsstrategie i het vast wel handig, om naar die spelonken de dames met de punten van de koffiebranders te lokken. Ze verkopen de artkelen en nemen de inwisseling van de punten over. Dat stelsel  zal geen lang bestaan meer beschoren zijn, als mijn mede-senioren net als ik het verraad van het opdoeken van de DE-winkels bestraffen met het verbreken van de oude banden. Onze kinderen waren allang overgestapt op Van Nelle, en op aantrekkelijk geprijsde andere concurrenten.  

"Het kan, maar ik geef u weinig kans", hoorde ik in de winkel over de mogelijkheden voor succesvol protest. Zo kenden ze het management wel. De winkel gaat dicht, maar wanneer? Geen idee. Het huurcontract zal het bepalen, vermoeden de medewerkers. Nu al valt de naderende leegloop te proeven. Maar mij wacht nieuwe vrijheid. Hoe zou al die andere koffie eigenlijk smaken?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten