dinsdag 28 juni 2022

geen geld

Eerst vertelde de bank me dat ik er een tijdje niet terecht zou kunnen omdat ze ging verbouwen. Ze waarschuwde dat daarbij haar geldautomaten zouden gaan verdwijnen. "Geldmaat" zou in de lacune voorzien, straks beslist wel ergens in de buurt te vinden.
Toen het zover was, bleek ik naar de overkant van het drukke plein te moeten. Het was even oppassen, maar dan had je ook wat. Asiel bij de concurrerende bank, die beruchte die de boeren uitwringt.
En dan vernemen we nu alles over de volgende stap in het uitfaseren van het baar geld. Personeelstekort.
De uitgiftepunten van klinkende munt, nou ja, eerder de schuldbewijzen aan toonder, ik bedoel dus de bankbiljetten voor mensen die in de nullen en de enen van het digitale tijdperk geen vertrouwen hebben, kunnen in de zomerperiode door geldgebrek makkelijk buiten gebruik verklaard worden omdat de geldtransporteurs nu eenmaal ook met vakantie willen. Even op de site kijken om te zien waar je meer kans op grlf maakt. Zo wordt het ons tegen gemaakt. Geldmaat, niet ons maatje. De maat is vol, want de maat is leeg. Voor werkelijk "geen geld" zijn ze al bijna van ons af, wil ik maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten