zondag 29 mei 2016

ver weg

O wat is mijn wederhelft toch blij met zijn telefoontje. Zijn zicht op de wereld, en meer in het bijzonder onze familie, is een stuk breder geworden. Om de haverklap klikt gekwetter in huiskamer, trein of auto en komt er dus weer een bericht binnen. Weer kan hij even geen aandacht aan mij besteden. Apps eisen hem op.


Zo heeft hij me later wel kunnen vertellen en laten zien, dat mijn broer en schoonzus gezellig bij ons nichtje in Frankrijk zaten te pimpelen. Rijden konden ze toch niet, de benzine in de Franse pompen was op, stakingen weer natuurlijk. Ach, wat vervelend toch, als je je vakantie noodgedwongen moet verlengen. Net zo hadden mijn zwager en schoonzus ook wel eens de pech dat ze langer in Italie of was het Spanje moesten blijven doordat naar huis vliegen onmogelijk was door het stof van een vulkaanuitbarsting. Gingen wij ook maar eens op vakantie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten