woensdag 6 april 2016

a nice day?!

Op stortbuien had mijn levensgezel gehoopt. Nu is hij verontwaardigd met zijn modelbaan gaan spelen, om te verdringen dat hij om kwart voor negen vanavond toch nog de deur uit is gegaan om te gaan stemmen voor het referendum. Per auto, wel te verstaan.

"have a nice day
Hij was dagenlang vast besloten niet te gaan, vanwege de totale onzin die hij het vindt, maar wilde uiteindelijk niet het risico lopen dat de kiesdrempel van dertig procent opkomst toch wordt gehaald. En in dat geval had hij - zoals een lid van de PvdA betaamt - wel zijn steun aan de kabinetslijn willen betuigen. Maar dat strategisch wegblijven leek tot zijn schrik en woede te falen. Nu moet hij leven in het besef dat hij juist kans loopt te hebben geholpen bij het overschrijden van de drempel. 

Zelf had ik het een stuk makkelijker. Ik ging gewoon stemmen, en te voet, al is een referendum een gebrekkig middel. Al in de tijd van de EEG, toen we nog met zes landen onder elkaar waren, hadden we al associatieverdragen met zo'n 28 buitenlanden, vooral in Afrika. Die konden dienen bij handeldrijven en economische vooruitgang. Gelukkig moesten de belletjetrekkers Thierry Baudet en Jan Roos nog geboren worden. Anders hadden ze ook daarover moord en brand geschreeuwd. Leve de samenwerking en de wereldvrede, zeg ik bloedkalmpjes tegen hun schaamteloze vandalisme in..


De hond heeft me geholpen bij het uitbrengen van mijn stem. Hij ging het ROC RijnIJssel onrustig en bezorgd binnen. "Hier melden" stond op het bordje van de verkiezingscomité. Dat deed hij enthousiast. Al dacht ik zelf dat het te maken had met de geur van de gevulde koek, die het vrouwelijke lid van het comté aan het verorberen was.Ze gingen het de hele zittingsdag volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten