donderdag 4 juni 2015

wit brood

Je bent nooit te oud om te leren. Dus als je durft mag je deze winkel binnenstappen en je laten voorlichten over de geheimen van het vliegvissen. En het vliegbinden ook, natuurlijk. Want ik vermoed zomaar dat het aanbinden van vliegen vooraf zal gaan aan het vissen met de vliegen.

Geruststellend dat je niet eens ervaren hoeft te wezen, ook beginners zijn welkom. Jammer dat Heusden toch een beetje te ver weg ligt  om mijn hengel na zestig jaar weer eens uit het vet te halen en me voor deze intrigerende cursus in te schrijven. "Ikwileenhenglhebben," maar ik heb er mijn zakgeld voor moeten sparen. De kinderhengels kostten in die jaren gelukkig maar één gulden en tachtig cents. Driedelig bamboe en een simmetje. En zacht wit brood, in plaats van vliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten