donderdag 22 januari 2015

offerte in aantocht

Een "drie" voor de kwaliteit van onze badkamer. Ja, dat oordeel zouden wij ook hebben als we ons een nieuwe zouden willen verkopen. 

Het worden weer interessante tijden. Van mijn schoonfamilie bestaat de anekdote, dat de aannemer die een nieuw dakraam kwam installeren  de deur weer uit kon met een koopafspraak voor een door hem nieuw te bouwen woning aan een toen nog romantische kronkelweg in Goes, die later jammer genoeg werd rechtgetrokken om het toenemende snelverkeer te kunnen verwerken.

Altijd oppassen dus. Maar ja, ons toilet boven is steeds onbetrouwbaarder geworden en heeft nu helemaal de geest gegeven. Met zelfgetapte putsen water houden we nog iets van een loospunt in leven, maar hier is ingrijpen toch echt wel dringend geboden. Geen wonder dat mijn echtgenoot dan ook maar meteen het bad wil laten slopen, alsmede de douche wil laten vervangen door een inloopdouche. Zijn recente bezoekjes aan bij de tijd gebrachte hotelkamers hadden hem daarover enthousiast gemaakt.


Wat ook hielp was de kleine overstroming die recentelijk ontstond toen onze kleindochter in bad was geweest en het water liet weglopen. Verstopte afvoerbuizen maakten dat het badwater in de douchebak omhoog kwam en een weg de badkamer uit en de gang in vond. Niet eens door over her randje van de douchebak te lopen , maar door onderdoor een uitweg te vinden. Onze maat was vol, want uit het plafond was ook al eens een lichtspotje - slecht geplakt, waarom moet ik nu opeens aan Toet Ank Amon denken? - naar beneden gesodemieterd. Het ventilatiesysteem was ook al zo knullig, al kan je het bedienen met een trekschakelaar. De afgezogen lucht met waterdamp komt niet verder dan onze zolder, waar zoals bekend mijn huisgenoot een uitgebreid modelspoorbaancomplex heeft opgebouwd, dat vanzelfsprekend niet mag wegroesten. We zijn de NS niet!

Mijn idee van een bidet maakte geen kans, maar vloerverwarming natuurlijk weer wel. In het huis van zijn dochter staat mijn man graag op sokkenvoeten bij te warmen in haar keukentje, vandaar. Nou ja,misschien krijg ik wel een handoekenrek. We zijn benieuwd naar de uitgewerkte voorstellen. U hoort er nog van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten