zaterdag 7 februari 2015

rijk alleen

Het was lekker stil in het hospitaal. Voor de kubieke centimeter bloed die ze af en toe willen hebben om te zien of het nog goed met me gaat kan ik er sinds kort ook op zaterdagmorgen terecht. Dat wou ik  vorige week wel eens ondervinden. Lekker leeg bleek de centrale hal. De koffiehoek en het winkeltje doen geen enkele moeite. er is toch geen klandizie. Zelfs de rokers staan nog niet buiten te kleumen, had ik al gezien. Lang zou de bloedafname niet hebben hoeven duren, ware het niet dat ik van het wandelingetje naar het ziekenhuis kennelijk voldoende was afgekoeld om het vinden van een geschikte ader nog even tot een ware opgave te hebben kunnen maken. 


 
Voor het lezen van het semi-actuele aanbod aan kranten ontbrak de tijd. Ik had trouwens al genoeg gehoord over de gijzeling van het NOS-journaal. Buiten was de specht nog steeds aan het roffelen. Zijn geluid droeg ver, zo zonder storend autolawaai.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten