woensdag 6 november 2019

grip

"Grip 3 op Schiphol!" Ik kan mijn sterverslaggever die in de keuken met de thee bezig is er niet mee van zijn stuk brengen. Dus zeg ik het nog maar eens, nog wat nadrukkelijker. Maar het bericht op teletekst geeft nog geen verdere details. Oud-bestuurder als ik ben besef ik wel dat hier van opschaling bij een serieuze calamiteit sprake is. Tussen Kunst en Kitsch wordt zelfs onderbroken voor een ingelast journaal. We horen dat er vanuit de cockpit van het vliegtuig op de alarmeringsknop voor een kaping is gedrukt. Het aan boord gaan is meteen gestaakt, maar het personeel en 27 passagiers zijn al binnen.
Nadat de laatste deelnemers aan het prullariaprogramma met hun DouweEgberts-serviesgoed naar huis zijn afgedropen meldt alweer een extra journaal dat de reizigers en het personeel in veiligheid zijn gebracht. Jammer, de ramp alweer voorbij, politie, arrestatie-eenheid, brandweer en twee traumahelicopters voor niks opgekomen en er was ook nog eens helemaal geen paniek in de luchthavenhallen. Allerjongste nieuws: het was geen ramp, het was een vergissing, vals alarm, sorry sorry. Nu word ik pas echt zenuwachtig. Een viercijferige code per ongeluk intikken? Is vliegen nog wel veilig?!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten